Strona główna Logopeda

Strefa wsparcia

Z życia szkoły
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
E-DZIENNIK UONETPLUS



Współpraca międzynarodowa
Edukacyjna Wartość Dodana
Ewaluacja zewnętrzna

Logopeda


LOGOPEDA

mgr KATARZYNA SKRZYSZOWSKA

Gabinet logopedy znajduje się w sali 16D



Poniedziałek 10.45 - 11.30 konsultacje, zajęcia 11.40 - 13.30

Wtorek 8.55 - 10.35 zajęcia

Środa 8.00 - 14.35 zajęcia

Czwartek 8.55 - 15.30 zajęcia

Piątek 11.40 - 15.30 zajęcia


 

Konkurs logopedyczny

 

Jak utrwalać prawidłową wymowę w domu?

Utrwalanie prawidłowej wymowy głosek w mowie spontanicznej to ostatni, ale zarazem najdłuższy, etap terapii logopedycznej. W wielu przypadkach właśnie na tym etapie wymowa dziecka nie budzi już większych zastrzeżeń podczas jego bezpośredniej pracy z logopedą. Zna ono wzorce wymowy, rozumie , czego wymaga od niego terapeuta i mocniej koncentruje się na swoich wypowiedziach. Sytuacja ta może jednak ulegać gwałtownej zmianie po opuszczeniu gabinetu logopedycznego. W swoim naturalnym środowisku, wśród rówieśników czy w domu mowa dziecka znów powraca na złe tory.


Jak temu zaradzić?

  1. Wykonuj w domu zalecenia logopedy.  Pracuj nad utrwalaniem prawidłowych wzorców wymowy. Ćwicz z dzieckiem krótko, ale regularnie – nawet 5 minut codziennej pracy da lepsze efekty niż godzina powtarzania tuż przed spotkaniem z logopedą.

  2. Wyrabiaj nawyk. Niech codzienne ćwiczenia będą tak naturalne, jak mycie rąk przed posiłkiem czy codzienna kąpiel.

  3. Wyznacz miejsce, w którym dziecko stara się mówić poprawnie. Może to być salon lub kuchnia. Wspólnie ustalcie, że właśnie w tym miejscu rodzic ma prawo do poprawiania wymowy dziecka. Dzięki temu, unikniemy zniechęcenia naszej pociechy do mówienia poprzez poprawianie na każdym kroku.

  4. Wykorzystuj codzienne sytuacje. Jeśli np. utrwalacie ze swoją pociechą prawidłową wymowę głoski „sz”, zorganizuj konkurs, kto podczas robienia zakupów dostrzeże więcej produktów, zawierających tę głoskę w swojej nazwie.

  5. Chwal, dostrzegaj postępy, jakie dokonuje dziecko. Każdy lubi być chwalony.

 

Porady dla rodziców

Drogi Rodzicu!


Z pewnością zależy Ci, by Twoje dziecko jak najszybciej opanowało poprawną wymowę. Poza terapią logopedyczną prowadzoną na terenie szkoły, ważna jest praca w domu. Warto poświęcić klika minut dziennie na wspólną naukę w formie zabawy, czyli połączenie przyjemnego z pożytecznym.

Propozycje ćwiczeń, regularnie wykonywane, pomogą dziecku szybciej uporać się z trudnościami w prawidłowej wymowie głosek. Najlepiej wykonywać je z dzieckiem przed lustrem, aby mogło obserwować poprawność ruchów artykulacyjnych.


SYSTEMATYCZNA GIMNASTYKA BUZI I JĘZYKA, A PROBLEM Z WYMOWĄ GŁOSEK SZYBKO ZNIKA!



-
Ćwiczenia usprawniające narządy mowy, które ułatwią dziecku wymowę głosek
SZ, Z, CZ, DŻ.


W razie pytań dotyczących pracy z dzieckiem, zachęcam Państwa do kontaktu ze mną. Konsultacje z rodzicami zaplanowane są w każdy piątek od 10:45 do 11:30. Zapraszam do gabinetu logopedycznego, który mieści się w PSP 14, w budynku D, w sali nr 16.

 

Logopeda szkolny – mgr Katarzyna Skrzyszowska

 

Pomoc logopedyczna



1. Diagnoza logopedyczna w szkole:

  • Rozpoznanie wad wymowy oraz niedojrzałych form mowy

  • Badanie rozumienia mowy

  • Badanie orientacyjne ostrości słuchu

  • Badanie słuchu fonemowego

  • Badanie motoryki narządów mowy

  • Badanie motoryki manualnej

  • Badanie lateralizacji

  • Badanie kinestezji narządów mowy

  • Badanie budowy narządów mowy

  • Badanie świadomości językowej


2. Ocena poziomu rozwoju mowy w stosunku do normy wiekowej.


3. Udzielenie porad w zakresie pomocy dzieciom z zaburzeniami rozwoju mowy.


4. Terapia logopedyczna - korygowanie wad mowy:

  • Sygmatyzm (nieprawidłowa wymowa szeregu głosek: sz-ż-cz-dż-, s-z-c-dz, ś-ź-ć-dź)

  • Rotacyzm (nieprawidłowa realizacja głoski r)

  • Mowa bezdźwięczna (wymawianie głosek dźwięcznych np. b, d, g bezdźwięcznie: p, t ,k)

  • Inne zaburzenia artykulacji

  • Jąkanie

  • Opóźniony rozwój mowy

  • Zaburzenia słuchu


5. Zapobieganie
trudnościom w czytaniu i pisaniu, które wynikają z wad wymowy.