ZABAWA W CYRK
Wszystkim, którzy nieustannie poszukują nowych wyzwań i znudziła się monotonia zwyczajnych ćwiczeń ruchowych polecam zabawę w cyrk. Pedagogika cyrku jest jedną z rodzajów pedagogiki zabawy, czyli uczenia i rozwijania umiejętności wśród dzieci i młodzieży poprzez zabawę. Polega ona na prowadzeniu warsztatów i uczeniu dzieci różnych zabaw i umiejętności cyrkowych.
Cyrk dziecięcy, to niesamowita forma zajęć pozaszkolnych dla dzieci i młodzieży oraz również dla dorosłych. Jest szczególnym rodzajem zabawy, zabawy z wyzwaniami skierowanymi do aktywnego podmiotu, zabawy na granicy sztuki i wykonalności dla pojedynczej osoby. Dziecko otwiera się na swoje otoczenie zmysłami fizycznymi i działa przy tym poprzez ruch jako sprawca swojego własnego rozwoju.
Praca metodą pedagogiki cyrku wspiera: rozwój osobowości poprzez ruch, spostrzeganie zmysłami i działanie w związkach społecznych.
Proponuje trenowanie dyscyplin cyrkowych w domowym zaciszu takich jak:
ŻONGLOWANIE: rozwijanie zdolności manualnych poprzez zapoznanie się z różnorodnymi sprzętami żonglerskimi. Uczestnicy poznają podstawowe triki i techniki żonglerskie ( piłki, maczugi, diabolo, kije, poje ).
Mini SZCZUDŁA: trenowane balansu i równowagi na szczudłach treningowych.
ROLA BOLA: Praca nad balansem ciała i koncentracją, nauka utrzymywania równowagi na plastikowych rolkach.
SZTUCZKI MAGICZNE I KLAUNOWSKIE GAGI: zapoznawanie uczestników z tajnikami sztuki magicznej i podstawowymi trikami.
MALOWANIE TWARZY: zapoznanie ze sposobem malowania twarzy
z wykorzystaniem specjalnych farb. Projektowanie własnych wzorów cyrkowych.
BALONOWE ZWIERZAKI: na,
uka podstawowych wzorów zwierząt wykonywanych z balonów.
BAŃKI MYDLANE: nauka robienia wielkich baniek mydlanych.
Linki do wykorzystania: