Dzień lekkiego tornistra

27 listopada 2015

"Dzień lekkiego tornistra"



Tego dnia, w ramach działań profilaktycznych, w holu głównym szkoły utworzono
Kącik Ważenia Tornistrów Szkolnych, w którym p. Joanna Diechtiar,  p. Arletta Błaszczak wraz z uczennicami klasy Vc Oliwią Chudy, Julią Jabłońską i Pauliną Jakuszewską za pomocą wagi hakowej ważyły tornistry wszystkich uczniów, którzy chcieli dowiedzieć się ile waży ich tornister. Uczniowie mogli sprawdzić także wagę swojego ciała ważąc się na wadze lekarskiej, porównać i dowiedzieć się czy waga tornistra nie przekracza 10-15 procent wagi ich ciała.

W sumie zważono tornistry 286 uczniów z klas I-VI.
W zdecydowanej większości tornistry uczniów były lekkie i prawidłowo spakowane, choć w kilku przypadkach stwierdzono ich nadwagę w stosunku do masy ciała ucznia.

Najlżejsze tornistry należały do uczniów kl. I (od 0,5 kg do 2,6 kg), uczniowie kl. II i III od 1,3kg do 4,5kg, uczniowie kl. V i VI  od 3,10 kg do 7,00 kg.


Arletta Błaszczak

 

Ćwiczenia śródlekcyjne

Program Przeciwdziałania Wadom Postawy Ciała

Ćwiczenia śródlekcyjne

Głównym celem ćwiczeń śródlekcyjnych jest osiągniecie przez ucznia stanu fizycznego i psychicznego odprężenia, a nie rozwijanie sprawności motorycznej. Najczęściej uczniowie wykonują proste ćwiczenia oddechowe, relaksacyjne bądź pobudzające. Ćwiczenia te pomagają dzieciom w utrzymaniu koncentracji podczas zajęć. W klasach młodszych najczęstszą metodą prowadzenia ćwiczeń śródlekcyjnych jest metoda zabawowo – naśladowcza, opowieść ruchowa oraz piosenka gimnastyczna.

Arletta Błaszczak

 

Tornister na wagę zdrowia

Przeciwdziałanie wadom postawy

,,Tornister na wagę zdrowia”


Tradycyjnie już, we wrześniu prezentujemy naszym uczniom jak prawidłowo zapakować tornister szkolny. W piątkowym spotkaniu uczestniczyli najmłodsi uczniowie naszej szkoły z kl. I-III uczęszczający do świetlicy szkolnej. Dzieci dowiedziały się m. in., jak powinien wyglądać tornister sprzyjający prawidłowej postawie, jak prawidłowo go pakować, co spakować do szkoły, a co zostawić w domu oraz ile powinien ważyć tornister.

 

Oto kilka rad:

  • tornister powinien być dobrze usztywniony i odpowiednio wyprofilowany,
  • w tornistrze nosimy tylko niezbędne przybory, podręczniki i zeszyty,
  • przy pakowaniu wykorzystujemy wszystkie przegrody i kieszenie, (ciężar należy rozłożyć symetrycznie, cięższe przedmioty bliżej pleców i środka plecaka)
  • nie wkładamy do tornistra zabawek, ciężkich przedmiotów,
  • kupujmy zeszyty w cienkich oprawkach,
  • na bieżąco sprawdzajmy zawartość piórnika,
  • tornister pakujmy zgodnie z planem lekcji,
  • kontrolujmy szelki, które powinny być mocne, szerokie z możliwością regulacji,
  • napoje nosimy w małych, plastikowych butelkach,

Zbyt ciężki tornister może zaburzyć prawidłowy rozwój kręgosłupa dziecka, skutkiem czego jest boczne skrzywienie kręgosłupa czyli skolioza, a duże ciężary noszone przez dzieci wpływają negatywnie na stawy biodrowe, kolana a także stopy. Skutki wad postawy, które dziecko nabędzie w dzieciństwie ujawniają się najczęściej dopiero w dojrzałym wieku zwyrodnieniami kręgosłupa i stawów, nieprawidłowościami w funkcjonowaniu narządów wewnętrznych oraz bólami kończyn. Nabyte przez dzieci wady postawy, które zmieniają statykę kręgosłupa, skutkują przez całe życie.


Szkolny koordynator programu: Arletta Błaszczak

 

Tornister

"Tornister na wagę zdrowia"


W bieżącym roku szkolnym kontynuowaliśmy akcję "Tornister na wagę zdrowia".

Akcja ma na celu zwrócenie uwagi uczniów, rodziców i nauczycieli na powszechność występowania wad postawy ciała oraz podjęciu działań prowadzących do skutecznego obniżenia wagi tornistrów szkolnych a także promowaniu właściwych nawyków prozdrowotnych.

Dane z ważenia tornistrów oraz tabele pomiarów zebrał i podsumował p. Marek Piernikarski.


Arletta Błaszczak

 

Nie siedź

Nie siedź - ruszaj się


Nie siedź - ruszaj się pod tym hasłem obchodziliśmy "Dzień przeciw siedzącemu trybowi  życia". W tym dniu proponowaliśmy uczniom różne formy aktywności ruchowej: gry i zabawy ruchowe, wycieczki, ćwiczenia fizyczne na świeżym powietrzu, rozgrywki sportowe itp. Najważniejszy był ruch w każdej postaci. Warto podkreślić ,że w naszej szkole zdrowy styl życia promujemy na co dzień, pokazujemy różne możliwości spędzania czasu wolnego w ruchu, zachęcamy do aktywności, która zawsze będzie alternatywą przeciw siedzącemu trybowi życia.


Arletta Błaszczak

 

Dzień aktywności

Dzień Aktywności Rodzinnej


15.04.2015 r. w ramach Dnia aktywności rodzinnej zaprosiliśmy rodziców do udziału w warsztatach plastyczno- ruchowych, które przygotowała i poprowadziła pani Magda Sokołowska. Wspólna praca  i zabawa z dziećmi na świeżym powietrzu wszystkim bardzo się podobała, a rozmaite zabawy z chustą animacyjną wprawiły w dobry nastrój. Dziękujemy za aktywnie spędzony czas.


Arletta Błaszczak

 

Dzień walki z otyłością

,,Wiedza o prawidłowym odżywianiu się jest
KLUCZEM DO SUKCESU....”

26.02.2015 - Dzień walki z otyłością


W ramach Dnia walki z otyłością uczniowie kl. I-VI uczestniczyli w happeningu szkolnym promującym zdrowe odżywianie oraz aktywny tryb życia. Podczas długiej przerwy odbywała się degustacja zdrowych kanapek,owoców i warzyw przygotowanych przez p. Urszulę Kostrzewską i p. Adriannę Święs. Ćwiczenia gimnastyczne przy muzyce prowadziły uczennice kl. VI c. Ponadto uczniowie kl. III wzięli udział w spotkaniu z pszczelarzem zorganizowanym przez p. Agnieszkę Duszyńską. W holu głównym szkoły utworzyliśmy Piramidę zdrowego żywienia z naturalnych produktów. Zaprezentowano prace plastyczne uczniów biorących udział w konkursie pt. ,,Jedz zdrowo, żyj kolorowo” oraz plakat wykonany przez uczniów uczęszczających do świetlicy szkolnej. Akcja wśród uczniów został przyjęta bardzo pozytywnie. Do organizacji dnia aktywnie włączył się Samorząd Uczniowski.

Dziękujemy wszystkim za pomoc i zaangażowanie.

 

Koordynator programu- Arletta Błaszczak


 
Więcej artykułów…