W środę, 16 maja, w bibliotece szkolnej odbył się Konkurs Pięknego Czytania Poezji Adama Mickiewicza. Czytanie rozwija, uczy, daje chwile wytchnienia i rozrywki, pozwala zrozumieć siebie i innych.
W zmaganiach z czytaniem tekstu oceniana była płynność i bezbłędność czytania, dykcja oraz interpretacja czytanego tekstu, brano pod uwagę zarówno poprawność warsztatową, jak i stronę emocjonalną przekazu. Komisja konkursowa przyznała tytuły: ” Mistrza i Wicemistrza Pięknego Czytania” w dwóch kategoriach: dla klas I-IV i dla klas V-VII.
W kategorii klas V-VII Mistrzem Pięknego Czytania został Jakub Henisz, klasa 7a. Wicemistrzem Pięknego Czytania zostali: Noa Laubenheimer, klasa 7a i Maja Czochara, klasa 6a.
W kategorii klas I- IV Mistrzem Pięknego Czytania została Magdalena Wróbel, klasa 4d. Wicemistrzem zostały: Karolina Mulik, klasa 4b i Wiktoria Dziedzic, klasa 1c. Gratulacje !!!
Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymają dyplomy za udział w konkursie.
Katarzyna Sosulska
Biblioteka jest miejscem bardzo chętnie odwiedzanym przez dzieci, zwłaszcza podczas przerw lekcyjnych. Codziennie uczniowie znajdują dla siebie jakieś ciekawe zajęcie. Grają w gry, czytają, pomagają w opracowaniu zbiorów, wypożyczają książki lub czasopisma a czasem najzwyczajniej w świecie nic nie robią, czyli odpoczywają.
Mimo powszechnie panującej opinii, iż Polacy nie czytają, obserwacja bibliotecznych statystyk skłania do zgoła innych wniosków, szczególnie jeśli zbiory są na bieżąco aktualizowane i wzbogacane o nowości wydawnicze. Nie możemy dopuścić do tego, aby jedynymi bohaterami naszych dzieci były postacie z kreskówek. Należy dbać o rozwój intelektualny dzieci, bo to właśnie one są naszą przyszłością.
Nasza biblioteka wzbogaciła się w kwietniu o 74 nowe pozycje książkowe. Młodzi czytelnicy już ustawiają się w kolejce do wypożyczenia interesujących lektur z literatury dla dzieci i młodzieży. Taka informacja uskrzydla i motywuje do dalszego, prężnego działania.
Kilka interesujących propozycji książkowych >>
Opracowała: Katarzyna Sosulska
W czwartek, 15 marca, bibliotekę szkolną odwiedziły przedszkolaki wraz ze swoimi rodzicami. Tematem przewodnim, jak na bibliotekę przystało, była książka, tym razem książka interaktywna.
Dzieci były zachwycone „Książką z dziurą” Hervé Tulleta. Książka uczy kreatywnego podejścia do czytania. Dziura może stać się szkłem powiększającym, przez które można obejrzeć owady, albo basenem, do którego można wskoczyć, torem wyścigowym albo tropikalną wyspą. Do wspólnej zabawy zachęcała przedszkolaków książka "Naciśnij mnie". To książka, którą trzeba przekręcać, na którą trzeba dmuchać, której trzeba klaskać.
Dzieci z zaciekawieniem oglądały książkę "Paryż Piżamorama". Jest to kolejna niezwykła podróż chłopca w piżamie w paski. Dziecko zapada w sen, a książka ożywa, by przenieść je do pięknego, pełnego światła i magii Paryża - miasta, które nigdy nie zasypia. W tej książce wykorzystano bardzo starą technikę animacji "ombro cinema", opartej na iluzji optycznej. Te i inne książki sprawiły, że wizyta w szkole na długo zapadnie w pamięć przedszkolakom, a w przyszłości będą chętnie zaglądać do biblioteki szkolnej.
Opracowała: Katarzyna Sosulska
Motto: „A nade wszystko szanuj mowę swą ojczystą. Nie znać języka swego – hańbą oczywistą”
W środę, 21 lutego, w bibliotece szkolnej odbył się konkurs z okazji Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego. Jest to bardzo ważne święto, gdyż przypomina nam o roli i miejscu języka ojczystego w życiu Polaków, przyczynia się do podnoszenia świadomości językowej oraz uświadamia, że polszczyzna jest tworzona przez każdego i każdy z nas jest za nią odpowiedzialny.
Konkurs spotkał się z dużym zainteresowaniem. Wzięły w nim udział kilkuosobowe drużyny z klas 2-6. W jury zasiadła Pani Wiesława Surma - Roik. Uczniowie mieli do rozwiązania test ze znajomości zasad ortografii, gramatyki, czytania ze zrozumieniem oraz musieli odpowiedzieć na kilka pytań dotyczących znajomości np. przysłów.
Poziom był bardzo wysoki i wszystkie drużyny uzyskały prawie maksymalne ilości punktów. Różnice były naprawdę minimalne.
Tytuł "Arcymistrza posługiwania się poprawną polszczyzną" otrzymują uczniowie:
- Julia Juruć, Kamila Wojciechowska, Adam Bajor - klasa 2c
- Julia Macina, Weronika Przewłocka, Liwia Pszczyńska - klasa 4 c
- Alicja Leśniak, Maja Czochara - klasa 6a
Tytuł "Mistrza posługiwania się poprawną polszczyzną" otrzymują uczennice:
- Wanessa Borska, Nikola Pastuszka - klasa 4b
- Maria Duchniewicz, Emilia Kita - klasa 4b
- Karolina Mulik, Anna Młynarczyk - klasa 4b
Wszystkim uczestnikom gratulujemy!!!
Opracowała: Katarzyna Sosulska
W poniedziałek,18 grudnia 2017 r, w naszej szkole odbyło się pasowanie uczniów klas pierwszych na czytelników biblioteki szkolnej.
Głównym celem uroczystości było zachęcenie najmłodszych uczniów do korzystania z biblioteki, wypożyczania książek oraz nieustannego rozwijania umiejętności czytania. Pasowanie to oficjalne przyjęcie uczniów do grona czytelników biblioteki. Zanim jednak złożyli przyrzeczenie obejrzeli przedstawienie, przygotowane przez uczennice należące do Aktywu Bibliotecznego. Pierwszoklasiści dowiedzieli się, jak należy dbać o książki i czego nie wolno robić, czytając je. Odgadywali także bajkowe zagadki, dotyczące tytułów baśni i głównych bohaterów. Po takim wprowadzeniu przyszli czytelnicy złożyli uroczyste przyrzeczenie, że będą kochać i szanować książki, korzystać z ich mądrości i sumiennie wypełniać obowiązki czytelnika.
Nasi nowi czytelnicy otrzymali karty czytelnika i mogą już oficjalnie korzystać z księgozbioru biblioteki szkolnej, do czego gorąco zachęcam.
Katarzyna Sosulska
|
|